poniedziałek, 14 września 2015

Korzenne ciasteczka z krupczatki

W weekend zrobiliśmy z synkiem ciasteczka. On miał świetną zabawę przy wycinaniu foremkami, a ja wolną chwilę na kawę :) Ciasteczka pięknie pachną ,można je przechowywać kilka dni w pudełku. Proste ale smaczne, korzenne ciasteczka polecają się na deser.

A jeśli szukacie aromatycznych przypraw , serdecznie zapraszam i polecam  Wam sklep internetowy Rafex





15dag masła roślinnego
3 łyżki pudru
jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
po 3/4 szklanki mąki krupczatki i mąki pszennej
po szczypcie cynamonu, anyżu, imbiru i mielonych goździków Rafex

Obie mąki przesiewam razem z proszkiem do pieczenia. Siekam z masłem. Dodaję jajko, cukier puder i resztę aromatycznych przypraw. Zagniatam aż składniki ciasta się połączą. W razie potrzeby podsypuję odrobiną mąki. 

Ciasto rozwałkowuję na około 0,5cm. Foremkami do ciasteczek wycinam różne kształty. Układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 

Ciasteczka piekę ok. 15 minut w 180 st. 

Można je udekorować polewą czekoladową, lukrem lub kolorowymi posypkami. 

Smacznego :)


6 komentarzy:

  1. Korzenne ciasteczka? Dla mnie to zawsze znak, że zima nadchodzi.. Idealne do ciepłej herbatki w zimne popołudnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, jak robi się chłodno wtedy wyjmuję korzenne przyprawy i działam :) Wczoraj dokupiłam przyprawę do piernika, uwielbiam ten zapach.

      Usuń