czwartek, 5 marca 2015

Bezowa tarta z porzeczkami i ziarnami

Dziś mam jakiś dobry dzień. Same dobre wiadomości do mnie docierają. Oby takich pozytywnych dni było jak najwięcej. Mój skromny blog ma 2 m-ce. Więc postanowiłam uczcić to na słodki sposób i przygotowałam bardzo prostą i pyszną tartę. To połączenie kruchego spodu, kwaśnej, domowej konfitury  z czarnych porzeczek, puszystej pianki i chrupiących ziarenek. Doskonała do po południowej kawy, został mi jeszcze kawałek, ktoś chętny ? :)







ciasto kruche:
3/4 szklanki mąki krupczatki
3/4 szklanki mąki pszennej
2 żółtka
1/2 kostki margaryny
2 łyżki cukru pudru
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka śmietany 18%

duży słoik dżemu z czarnej porzeczki (ok. 400 ml)

beza;
4 białka
5 czubatych łyżek pudru
mała szczypta soli

ziarenka Migdałowy Przylądek z Ziarenkowo

oraz;
odrobinka margaryny i bułki tartej do wysypania formy


Składniki na kruche ciasto dokładnie zagniatam. W razie potrzeby podsypuję odrobiną mąki. Rozwałkowuję na okrągły placek. Formę do tarty o średnicy 28 cm. smaruję tłuszczem i wysypuje bułką tartą. Przekładam na nie ciasto. Nakłuwam widelcem i wstawiam do nagrzanego piekarnika. Podpiekam je około 20 minut  w180 st (aż nabierze lekko złotego koloru). W tym czasie ubijam białka ze szczyptą soli, pod koniec ubijania dodaję porcjami cukier puder. Ubijam na sztywną pianę. Na cieście rozsmarowuję dżem porzeczkowy. na niego wykładam pianę. Łyżką robię takie ozdobne fale. Ciasto ponownie wstawiam do piekarnika na ok. 20 minut. Kiedy ciasto ostygnie posypuję je ziarenkami. Smacznego:)

2 komentarze: