czwartek, 10 września 2015

Ekspresowy 3 bit

To pyszne ciasto, przyniosła do przedszkola jedna z cioć,  mojego synka. Tak bardzo mi posmakowało,że postanowiłam je ponownie zrobić w domu. Podpytałam co i jak, kupiłam składniki i zabrałam się do przygotowania ciacha. Jest bardzo proste i szybkie w  wykonaniu. Najlepiej smakuje drugiego dnia, kiedy herbatniki zmiękną od masy. I co najważniejsze nie jest bardzo słodkie. Do masy budyniowej dodałam tylko łyżkę cukru waniliowego. Reszta słodyczy pochodzi od kajmaku. Jak dla mnie obłędne. Dziekuję cioci Gosi za inpisrację, to ciasto na pewno długo pozostanie w naszym domu :)

Firmie GRAWERUJEMY jeszcze raz dziękuję za fantastyczne kuchenne gadżety:)





ok. 500 g herbatników ( górną warstwę zrobiłam z kakaowych herbatników, a dwie pozostałe ze zwykłych)

puszka kajmaku
kilka kostek czekolady do dekoracji

krem:
900 ml mleka
2 budynie waniliowe
czubata łyżka cukru waniliowego (jeśłi ktoś lubi słodkie ciasta, niech doda kilka łyżek zwykłego cukru)
25 dag masła roślinnego


dekoracja;
400g śmietany 30 %
2-3 łyżki pudru


Na tacy układam warstwę herbatników. U mnie były 3 rzędy po 6 herbatników w każdym rzędzie. Smaruję je masą kajmakową i przykrywam drugą warstwą ciasteczek. 

750 ml mleka gotuję z cukrem waniliowym. W pozostałym mleku rozrabiam budynie i wlewam na gotujące się mleko. Mieszam aż zgęstenie. Przelewam na talerz i studzę. Masło ucieram na puch, dodając po łyżce zimny budyń. Miksuję. Masa powinna być puszysta i lekka. Budyniowy krem wykładam na herbatniki i przykrywam kakaowymi ciasteczkami. 

Śmietanę ubijam mikserem. Dodaję cukier puder do smaku. Wykładam na ciasto i łyżką robie takie ozdobne fale.

Ciasto dekoruję wiórkami czekolady i schładzam w lodówce.

Kroję dopiero kolejnego dnia, kiedy herbatniki zmiękną.

Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz