środa, 14 stycznia 2015

Zielone spaghetti z fetą

Czy wiecie,że szpinak jest bogaty w kwas foliowy,żelazo i potas? Zapewne to była zmora wielu z was w okresie dziecinstwa:) Ja bardzo lubię szpinak. Zawsze doprawiam go czosnkiem. Kiedy nie mam czasu na gotowanie, sięgam po paczkę mrożonego szpinaku i makaron. W pół godziny obiad mam gotowy. Smak dopełniają oliwki i feta. Nawet mój synek, chetnie go zajada i nazywa "dinozaurowym makaronem". To proste, smaczne i bezmięsne danie . 



400g mrożonego szpinaku
200 g śmietany 12%
100 ml mleka
łyżka masła
2-3 ząbki czosnku
sól  i świeżo mielony pieprz
1/2 opakowania sera feta
10 pomidorków daktylowych
makaron spaghetti

Szpinak przekładam do rondelka , mieszam aż odparuje woda. Następnie dodaję masło i przeciśnięty przez praskę czosnek. Gotuję około 5 minut i dolewam mleko. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Mieszam ze śmietaną. Makaron gotuję al dente i mieszam z sosem szpinakowym. Wykładam na talerze. Do każdej porcji dodaję pokrojone w cienkie plasterki oliwki, pomidorki i fetę w kostkach.

2 komentarze:

  1. JA też uwielbiam szpinak, mogę zajadać nawet codziennie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Malwinko, faktycznie ze szpinaku, można wyczarować dużo pyszności :) Pozdrawiam

      Usuń