niedziela, 28 lutego 2016

Kawowe mini beziki

Zapewne lubicie kawę. A słodkości o smaku kawy? Ja uwielbiam wszelkie kremy i ciasta o tym smaku, chociaż za naturalną kawą nie przepadam. Podoba mi się za to jej zapach. W zamrażarce miałam kilka mrożonych białek. Postanowiłam zrobić z nich beziki. Takie malutkie, na jeden raz . Do ich wyciskania użyłam tylki Wilton, to dzięki niej wyszły takie przyjemne gwiazdeczki. Miłej niedzieli Wam życzę i zmykam na kawę i bezika :)


Składniki :
3 białka
1/2 szklanki cukru
czubata łyzeczka rozpuszczalnej, mielonej kawy (łatwiej się rozpuszcza niż kawa liofizowana)
szczypta soli do białek

Białka ubijam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodaję cukier i miksuję tak długo aż się rozpuści a masa stanie się sztywna i biała. Na koniec dosypuję kawę rozpuszczalną i miksuję do połączenia składników. 

Rękaw cukierniczy napełniam masą bezową i wyciskam porcje na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia.

Bezy piekę ok.15 minut w 180 st. PO tym czasie zmiejszam temp. do 120 st. i suszę bezy jeszcze 40 minut. Zostawiam je w piekarniku by wystygły.

Smcznego :)

4 komentarze:

  1. Wspaniałe kochana, do kawki idealne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już nie jadłam nic bezopodobnego, choć bezy bardzo lubię. Twoje wyglądają przepysznie, choć ja bym wolała wersję bez kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega słodkie, ale raz na jakiś czas można zaszaleć .

      Usuń