niedziela, 8 stycznia 2017

Najprostsze czekoladowe czyli murzynek

Mistrzynią wypiekania murzynka jest moja teściowa. U niej zawsze to ciasto smakuje najlepiej. 

Skąd dzisiaj pomysł na to ciasto? Miałam zaczęty słoiczek czekośliwki, którą robiłam latem przepis tutaj. Nie chciałam by się zmarnowała, dlatego szybko ukręciłam ciasto, które każdy zjadł ze smakiem.

Miałam przygotować jeszcze do niego polewę, ale chyba jesteśmy przesłodzeni świątecznymi, kremowymi ciastami i takie proste ciacho trafiło w nasze gusta.




Składniki:
po niepełnej szklance mleka i cukru
125 g masła roślinnego
3 jajka
2,5szklanki mąki pszennej
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka płaska cynamonu
2 duże łyżki kakao
większa połowa słoika czekośliwki(około 6 łyżek)
łyżeczka aromatu pomarańczowego
szczypta soli

Masło rozpuszczam w rondelku, dodaję cukier. Kiedy się rozpuści wlewam mleko. Przestudzam.

Do miski przesiewam mąkę z proszkiem i kakao oraz cynamonem. Dodaję szczyptę soli. Wlewam przestudzoną mleczną masę i powidła. Miksuje ale tylko chwilę by składniki się połączyły.

 Na koniec dodaję roztrzepane jajka i aromat .Ponownie chwilę miksuje.

Przelewam ciasto do tortownicy o średnicy 28cm.

Piekę 40 minut w 180st.

Smacznego :)



14 komentarzy:

  1. Dawno takiego nie jadłam, ale jestem pewna, że Twój smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że jest wilgotny w środku. Taki lubię najbardziej. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również czasem mam ochotę na takie szybkie, klasyczne, ucierane ciasta. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie kilka składników , chwila oczekiwania i jest domowe ciacho do kawy.

      Usuń
  4. Jak nie mam czasu a ochota na coś słodkiego jest to też takie robię, pycha !

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też teściowa robi pysznego murzynka ;) Twój też widzę, że cudnie się upiekł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Klasyczne pyszności :) Baaardzo dawno nie jadłam murzynka!

    OdpowiedzUsuń